Artiest: Motorpsycho

Album: Child Of The Future

Genre: Indierock

Label: Stickman Records

Waardering: 4/5

Koop Child of the Future

Motorpsycho is een grote naam in de indierock scene. Terecht ook. De band bestaat al sinds de 1989 en heeft door de jaren heen altijd platen van hoge kwaliteit geproduceerd. Live zijn ze misschien nog wel beter dan in de studio. Dit heeft als gevolg dat deze Noren een hele hechte en fanatieke fanschare hebben.

‘Child Of The Future’ is het dertiende album van Motorpsycho. Een EP van 40 minuten die inslaat als een bom. Wauw wat een energie en wauw: dit is rocken zeg! Grote kans dat wanneer je het album beluisterd hebt tien minuten roerloos in je stoel blijft zitten. Je mond open van verwondering! Er is maar een voorwaarde: je moet wel een beetje van goed uitgebouwde en daarmee lange nummers houden. Motorpsycho heeft aan de klassieke opbouw coupletje-refreintje-etc maar weinig boodschap.

Motorpsycho is bij uitstek een band voor de rockliefhebber die van verdieping houdt. In ieder geval niet van lange halen snel thuis. Verwacht dan ook geen hitmateriaal. Verwacht wel: opbouw, tempowisselingen, technische hoogstandjes op zowel drums als bas, enerverende gitaarsolo’s en vooral veel groove! Dit album is ruw, soms ruig maar vooral spontaan. Het lijkt er bijna op alsof we hier te maken hebben met een zeer goed geslaagde jamsessie!

Child Of The Future is uitgebracht ter ere van het twintigjarig jubileum van de band. Het moge duidelijk zijn: deze EP is een waar feest voor de fan! Typisch Motorpschyco is dat de EP enkel op Vinyl wordt uitgebracht. Koop hem dus alleen als je een platenspeler hebt of wanneer je heel erg graag het geweldige artwork van dit album in bezit wil hebben. Of koop hem gewoon lekker voor de heb

Beter nog: schaf een platenspeler aan en geniet van Motorpsycho zoals de band op zijn best is: op vinyl. Needless to say: ‘Child Of The Future’ is essentieel voor iedere Motorpsycho fan.

Erg veel videomateriaal omtrent het nieuwe album is er nog niet… In deze video is Motorpsycho live in Tilburg bezig met het nummer ‘Riding The Tiger’.