« Recensie: Supermannen – Er is maar 1 Supermannen: The best of | Peaches – I Feel Cream »

Artiest: City Reverb

Album: Lost City Folk (And The Grace Reunion)

Genre: Indie Electronic Rock

Label: label

Waardering: goed

Koop Lost City Folk via Amazon

Wie het debuut album van City Reverb opzet, belandt in een warm bad. “Everything will be alright…” galmt het door de speakers, er is geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is! ‘(Lost City Folk) And The Grace Reunion‘ is de lange titel van een album die het uiterst goed zal doen op een zwoele zomeravond. Zet die fles Rosé maar koud en laat alles lekker over je heen komen!

Drijvende kracht achter City Reverb is Chris Coco (Ook bekend als Chris Mellor), een man die bepaalt niet stil zit. Hij is producer, DJ, radiomaker, journalist en muzikant. Als DJ is hij vooral bekend van zijn ‘Chill Out sessions’ op Ibiza. City Reverb bestaat verder uit Micky Buccheri en Nick Cornu, twee zeer getalenteerde muzikanten, allen afkomstig uit Londen.

‘Lost City Folk (And The Grace Reunion)’ doet nu niet direct aan als het werk van een DJ. Dat klopt ook, op dit album heeft Chris Coco de rol van producer, zanger en gitarist op zich genomen. Overigens bedienen alle bandleden zich van de synthesizer en speelgoed. Speelgoed? Ja, en eigenlijk alles wat maar voor handen was tijdens de opnames.

Dit album laat zich nog het best omschrijven als een mix tussen Jazz, Funk en Lounge. Voornamelijk in laag tempo maar soms ook verrassend energiek. De onderwerpen die worden bezongen beschrijven vooral het leven in de grote stad, de mooie maar vooral de lelijke kanten. Het doet af en toe wat frappant aan, zo gelaten wordt sommige ellende beschreven. Het is die manier van zingen die direct ook een afstand schept met het onderwerp. Je kunt rustig door nippen aan je Rosé, er is niks aan de hand!

Wat mij betreft is ‘Central Heating’ het meest geniale nummer op dit album. Het swingt, rockt, is funky en gaat over centrale verwarming. Meer vraag ik niet! Oke, het nummer heeft vast meer betekenis dan enkel de CV, daar heb ik voor het gemak niet naar geluisterd, ik was veel te druk met die lekkere gitaar rif! Naast dit nummer heb ik overigens een natuurlijke drang ontwikkeld om telkens maar nummer 1 op dit album ‘Everything will be allright’ op te zetten. Hebben meer mensen daar last van?

‘Lost City Folk (And The Grace Reunion)’ is een album dat als soundtrack van de zomer van 2009 niet zou misstaan. Enjoy!